Zonguldak Karadeniz Ereğli Gezisi

Aralık ortasında Hazine Beyle Karadeniz Ereğli Gezisine gittik. Aslında Hazine Bey için iş gezisiydi. Beni de götürmek isteyince ilk başta oralı olmasam da bu fikir bana mantıklı gelmişti.
Karadeniz Ereğli'ye akşam saatlerinde geldik. Otele gittik ve yorgun olduğumuz için hemen uyuduk. Ertesi gün otelde kahvaltı yaptık ve Hazine Bey işe gitti. Bende odaya ve şehre dikkatimi verdim.

Öncelikle Karadeniz Ereğli müzesini gezdim. Burası Ereğli Sahile çok yakındı. Müzenin binası Padişah II. Abdülhamit döneminde sancak beyi olan Halil Paşa tarafından yaptırılmış. Müze 3 katlı, ayrıca bahçesi mevcuttu. Çok sayıda Helenistik, Roma ve Bizans döneminden kalma eserler mevcuttu.

Müze de; Osmanlı Dönemi'ni anlatmak ve yaşantısını günümüze getirmek adına döneme uygun olarak döşenmiş bir ev görünümü yansıtılmaktaydı. Bu bölüm beni mest etti. Çok sayıda fotoğraf çekmiş olmama rağmen birkaç fotoğrafı buraya iliştiriyorum.

***
Sonrasında Karadeniz Ereğli Kent müzesini ziyaret ettik. Bu müze eski bir Rum evinin müzeye çevrilmesiyle oluşturulmuş. Kentin geçmişten günümüze geçirdiği süreçleri yansıtan birçok eser mevcuttu.
Ayrıca burada çalışan Arkeolog Zafer Bey bize çok değerli bilgiler verdi. Danışma da bulunan Argo gemisi masasının bile neden burada olduğunu anlattı. Ancak yolu biraz sapa olduğu için Hazine Beyle gelmeyi tercih ettim.

Karadeniz Ereğli Kent Müzesi'nden sonra sahilde bulunan Gazi Alemdar Müzesine gittik. Bu müze gemi olarak tasarlanmış.  I. Dünya savaşının ardından Anadolu'nun, Avrupalı devletler tarafından işgal edilip paylaşılmasıyla Fransızlar Karadeniz Ereğli'ye gelmişler ancak işgal etmeyi başaramamışlar. Kurtuluş Savaşı sırasında işgal altındaki İstanbul'dan vatanseverler tarafından kaçırılan Alemdar isimli küçük bir savaş gemisi, Zonguldak'a ve Karadeniz'e hakim olan Fransızlar tarafından ele geçirilmek istenmiş. 9 Şubat 1920 günü Alemdar'ı Karadeniz Ereğli limanına getiren vatanseverler gemiyi karaya oturtmuşlar ve Fransızlara teslim etmemişler. Vatanseverlerin Karadeniz Ereğli'ye sığınmalarına kızan Fransızlar, kenti işgal etmek istemişler ancak Karadeniz Ereğli halkının mücadelesi sonucu başarılı olamamışlar. Karadeniz Ereğli halkı tarafından esir alınan bazı Fransız komutan ve askerler, henüz kurulmamış olan Türkiye Cumhuriyeti ile anlaşma imzalamak zorunda kalmışlardır. Bu anlaşma, Türkiye'nin Kurtuluş Savaşı'ndaki ilk uluslararası anlaşması olmuş. Bu nedenle bu gemi büyük bir öneme sahip.

Son olarak Cehennemağzı Mağarasına gitmeyi ihmal etmeyelim. Hele ki yazın gidecekseniz, sizin için çok daha ferahlatıcı olacağına eminim. Cehennemağzı Mağarasının bulunduğu bölge de  Roma döneminde ayin yapmak için kullanılan iki  mağara daha bulunuyor. Bunlar sırasıyla Kilise Mağarası ve Ayazma Mağarası. Kesinlikle gidip görülmesi gereken mekanlardı.

Aslında bir şehrin müzelerini, tarihi yerlerini, mağaralarını gezerek o şehirde geçmişten günümüze neler olup bitmiş anlayabiliyorsunuz. Benim için harika bir deneyim oldu.

Bu arada buraya gelirseniz osmanlı çileği meşhur. Muhakkak osmanlı çileğinden yapılan çilek reçelini almayı unutmayın, Birde Elpek Bezleri bu yöreye ait keten ve pamuk ipliğinden yapılan özel bir bez. Muhakkak göz atın!

Şimdilik benden bu kadar,
Sevgilerimle,
Kuklanız!

0 comments

Fikirlerinizi önemsiyorum,
Lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın :)